Popis produktu
Lámák, často jmenován jako polský klíč, z nerezové oceli vysoké kvality. Jedná se o destruktivní tahový nástroj pro rychlé a snadné odemknutí automobilových dveří s vysokým rizikem poškození zámku. Vhodné pro automobily: Honda Civic Přibližně od 80. let (3./4. generace) přes 90. léta (5./6. generace) a většinu 2000s (7./8. generace). U starších kusů (80. a 90. léta) čistě mechanický klíč bez čipu, od přelomu tisíciletí většinou s transpondérem. U novějších generací (9. generace, cca po 2012) se v některých výbavách začal objevovat chytrý bezklíčový systém, ale nouzová planžeta mohla být stále ve tvaru HON66. Accord Od konce 80. let (4. generace) až do zhruba roku 2012 (8. generace). Většina Accordů z 90. let a 2000s používá HON66, a to často už s imobilizérem. U pozdějších ročníků (po 2012/2013) je v závislosti na regionu možný přechod na nový tvar planžety či čistě bezklíčový systém. CR-V První až třetí generace (cca 1995–2012) běžně s HON66, často už v kombinaci s transpondérem. Od 4. generace (2012+) může být výbavově smíšené – některé verze měly dálkové klíče HON66, vyšší výbavy už inteligentní klíč (opět ale nouzová planžeta často vychází z HON66). Jazz (Fit) První (2001–2008) a druhá generace (2008–2014) často s mechanickou planžetou HON66. Ve vyšších výbavách nebo v novějších generacích (zejména po 2014) přechází Honda na bezklíčový vstup a start, nicméně nouzový klíč mohl být tvaru HON66. HR-V První generace (1998–2006) téměř jistě HON66. Novější generace (od 2014/2015) již většinou s inteligentním klíčem, nicméně nouzová planžeta bývá odvozená od HON66. Prelude Starší generace z 80. a 90. let (3.–5. generace, do cca 2001) používaly HON66. Většina modelů po roce 1996 už měla transpondér. Integra 80. a 90. léta, i začátek 2000s (v některých regionech). V Severní Americe a Japonsku se často objevoval transpondér, mechanická planžeta ale byla HON66. Stream MPV vyráběné cca 2000–2006. Mechanický profil HON66 (s čipem imobilizéru). Odyssey (Lagreat / Shuttle) První a druhá generace (90. léta – začátek 2000s) využívaly HON66. V pozdějších generacích se regionálně mohla lišit délka a provedení klíče, ale profil často zůstal podobný. Acura U vozů značky Acura (nabízených především na severoamerickém trhu) se HON66 planžeta rovněž objevuje, hlavně u modelů 90. let a raných 2000s (s transpondérem). Například: Integra (ekvivalent Hondy Integra), TL, CL, RL (sedany z 90. let a 1. poloviny 2000s), MDX (první generace 2001–2006). Většina novějších Acur už používá různé druhy „smart key“ bez mechanického startu, ale nouzové planžety v klíči mohou stále vycházet z HON66 (i když někdy s mírně odlišným vybráním). Další (méně časté) případy Isuzu / Opel – V některých specifických společných projektech s Hondou (např. Isuzu Oasis, což byla v podstatě přeznačkovaná Honda Odyssey pro americký trh) je také použit klíč HON66. Rover – V 90. letech existovaly společné motory a technika Honda/Rover (např. Rover 600 vycházel z Accordu), nicméně co se klíče týče, Rover často využíval vlastní systémy. Ojediněle se však může objevit shodný mechanický tvar HON66. Důležité poznámky Přechod na transpondéry Od konce 90. let Honda začala standardně montovat klíče s imobilizérem (transpondér) – mechanický výbrus je stále HON66, ale klíč v sobě obsahuje elektronický čip. Bezklíčový (smart) systém Zhruba od konce 2000s / začátku 2010s mají mnohé vozy Honda/Acura tlačítko Start/Stop. Mechanický klíč pak slouží jen jako nouzová planžeta. Velmi často zůstává tvar HON66 (byť může mít nepatrně odlišný design a rozměry), takže je obvykle kompatibilní s tradičními přípravky pro HON66. Regionální rozdíly Vozy pro japonský domácí trh (JDM) či pro severoamerický trh se mohou lišit v detailu, zejména v době zavedení novějších typů klíčů či v bezpečnostních prvcích.