Lámák / Polský klíč - HU101

Dostupnost skladem
1 792 Kč
Do obchodu
Lockpicktools.cz

Popis produktu

Lámák, často jmenován jako polský klíč, z nerezové oceli vysoké kvality. Jedná se o destruktivní tahový nástroj pro rychlé a snadné odemknutí automobilových dveří s vysokým rizikem poškození zámku. Vhodné pro automobily: Ford Focus Mk2 (2005–2011) a Mk3 (2011–2018) používají HU101. U nejnovějšího Focusu (Mk4 od 2018) může být dle některých trhů a výbav přechod na jiný profil (např. HU198), ale řada verzí stále nese planžetu HU101. Fiesta Přibližně od faceliftu roku 2008/2009 (Mk7) až do cca 2017/2018. Novější ročníky mohou přecházet na bezklíčový systém nebo jiný profil. Mondeo Mk4 (2007–2014) a počáteční roky Mk5 (cca 2014–2016) s HU101. Pozdější Mk5 verze častěji nabídnou bezklíčové startování (ale nouzová planžeta bývá rovněž HU101). C-Max / Grand C-Max (2003–2010) starší ročníky přecházely z Tibbe na HU101, (2010+ druhá generace) už převážně HU101. S-Max (od 2006) první generace používá HU101, druhá generace (od 2015) rovněž obvykle HU101 (pokud je mechanická planžeta). Galaxy Nová generace (od 2006) přechod na HU101 (dříve Tibbe). Další roky výroby až cca do současnosti, s možnými bezklíčovými verzemi. Kuga (od 2008) první generace i druhá (2012–2019) mají klíče HU101 (respektive nouzovou planžetu), nejnovější generace většinou bezklíčová, ale mechanicky také HU101. B-Max (2012–2017) – HU101. EcoSport (od 2012/2013) – dle trhu a výbavy, většinou HU101. Transit / Transit Connect / Tourneo U dodávek a osobních verzí (cca od 2006/2007) se rovněž přešlo na HU101. Starší ročníky měly Tibbe. (U některých novějších ročníků a faceliftů se již mohou objevovat jiné profily či výhradně bezklíčové systémy, vždy je vhodné ověřit konkrétní VIN a fyzickou vložku.) Jaguar V období pod vlastnictvím Fordu (cca 1990–2008) se klíčová technika v některých modelech Jaguaru sjednocovala s Fordem. Od konce 2000s převzaly mnohé modely (zejména X-type, S-type, XK) systém HU101, byť poměrně rychle přišly také bezklíčové klíče: X-Type (cca 2001–2009) – starší ročníky často využívaly mechanický klíč Tibbe, avšak u některých novějších verzí (přibližně po 2004/2005) se mohl objevit HU101. S-Type (1999–2007) – podobná situace s přechodem kolem poloviny 2000s. XJ (X350 / X358) (2003–2009) – část výrobních let s Tibbe, část mohla mít HU101. XF (první generace) (2007–2015) – převážně bezklíčové startování, ale nouzová planžeta velmi často HU101. (V praxi se Jaguar spíše rychle přesunul k tzv. Smart Key, takže mechanická planžeta HU101 u nich sloužila hlavně pro nouzové otevření.) Land Rover / Range Rover Po odkupu Land Roveru Fordem se objevují v některých modelech shodné vložky jako u Fordu. Typické je to pro: Freelander 2 (LR2) (2006–2014) – velmi často HU101, i když start je tlačítkem (smart key), nouzová planžeta zůstává HU101. Range Rover Sport (první generace L320) (2005–2013) – klíčový systém převzatý z Ford/Jaguar, tedy HU101 pro mechanickou planžetu. Discovery 3 / Discovery 4 (2004–2016) – podobně sdílely platformu a klíčové systémy s Ford/Jaguar, opět HU101 jako nouzová planžeta. (Novější modely Land Rover / Range Rover po roce 2013/2014 už často mají své vlastní JLR klíčové systémy – tzv. “smart key”. Mechanická planžeta však většinou zůstává HU101 nebo jeho mírná modifikace.) Další (méně časté) případy Mazda Tribute (společný projekt s Ford Escape kolem roku 2000–2007) – některé verze pro určitý trh mohou mít HU101, jiné spíše mazďácké profily. Volvo (v době vlastnictví Fordem) – většina novějších Volv ale zůstala u vlastních profilů (např. HU56, HU67, HU101 se u Volva téměř neuplatnilo). Lincoln / Mercury (severoamerický trh) – jelikož patřily Fordu, některé sdílely HU101, jiné měly starší profil H72 nebo Tibbe (to platilo hlavně pro severoamerické modely). (U každého vozu v tzv. „přechodových letech“ je nutné fyzicky ověřit, zda klíč je opravdu HU101, nebo starší/novější systém.) Poznámky k ročníkům, výbavám a transpondérům Nástup HU101 U Fordu se nejčastěji udává rok 2004/2005 jako výrazný milník, kdy se začalo od Tibbe přecházet na HU101. Nicméně v některých regionech a modelech dojížděla ještě Tibbe klíčová vložka i po tomto datu. Bezklíčové systémy Hodně modelů (zvláště Jaguar a Land Rover) nasadilo tzv. Smart Key/Keyless Go. Mechanická planžeta uvnitř ovladače (pro nouzové odemknutí dveří) však zůstává mechanicky HU101. Imobilizér (transpondér) Prakticky všechny klíče HU101 (od jejich zavedení) jsou doplněny imobilizérovým čipem (např. ID4D, ID63 či ID83 u Fordu). Mechanický výbrus se tím však nemění, jde jen o elektroniku.