Popis produktu
Lámák, často jmenován jako polský klíč, z nerezové oceli vysoké kvality. Jedná se o destruktivní tahový nástroj pro rychlé a snadné odemknutí automobilových dveří s vysokým rizikem poškození zámku. Vhodné pro automobily: Mazda Mazda 323 / Familia / Protegé Přibližně od konce 80. let (řada BG) přes 90. léta (BH, BA) až do raných 2000s (BJ). V různých regionech se modely jmenovaly odlišně (Familia v Japonsku, Protegé v Severní Americe), ale profil klíče býval často shodný (MAZ24). Mazda 626 / Capella Zhruba od konce 80. let (modely GD/GE) až do kolem roku 2002 (GF/GW). Poslední generace před přechodem na Mazda6 ještě mohla používat MAZ24, i když ke konci výroby se místy objevovaly i varianty s jiným typem klíče. Mazda MX-3 (1991–1998) – většina vyrobených kusů používala profil MAZ24. Mazda MX-5 (Miata / Eunos Roadster) U generací NA (1989–1997) a NB (1998–2005) se zpravidla objevuje MAZ24 (s možnými drobnými změnami v závislosti na trhu). Novější generace (NC od 2005, ND od 2015) už mají jiné profily či smart key systémy. Mazda Demio / Mazda2 První generace Demio (1996–2002) poměrně často s MAZ24. U modernizované verze či nástupce (Mazda2 po roce 2002) se už mohl objevit jiný profil. Mazda Premacy (první generace) (1999–2005) – většina kusů ještě využívá mechanický klíč MAZ24, ačkoli vyšší výbavy mohly mít imobilizér. Mazda MPV Starší generace (90. léta – počátek 2000s) mohou mít MAZ24, u pozdějších ročníků bývá rozdíl podle výbavy a regionu. Mazda B-Series (pick-up) Starší ročníky (z 90. let a počátku 2000s) často sdílely klíčový profil MAZ24. Novější modely (po roce 2006) vyráběné společně s Fordem (Ranger) mohou mít jiné profily. Mazda Tribute První generace (2000–2007) – některé verze s mechanickým klíčem MAZ24, jiné mohly sdílet prvky s Fordem Escape, takže je nutné ověřit podle VIN či fyzického tvaru. Další (méně časté) případy Xedos 6, Xedos 9 (v 90. letech) – často rovněž MAZ24, byť ne ve všech verzích/trzích. Mazda 6 (první generace GG/GY) – rané ročníky (2002–2005) ještě někdy mohly mít variantu MAZ24, ale velká část už používala klíč s novějším transpondérem a trochu odlišným výbrusem. (Ve všech případech platí, že se v přechodových letech modelů či u specifických regionálních verzí mohou objevit výjimky.) Upozornění k ročníkům a výbavě Facelifty a odlišné trhy Během jedné modelové řady (např. Mazda 323 BJ) mohla u faceliftu (polovina produkce) proběhnout změna nebo v některých specifických výbavách byl jiný klíč (např. luxusnější verze s transpondérovým klíčem, ale planžeta mohla zůstat MAZ24). Imobilizéry vs. čistá mechanika U řady modelů od konce 90. let přibyly čipy (transpondéry) v klíči, ale samotná planžeta zůstala beze změny (MAZ24). Mechanický výbrus se tedy nelišil, avšak klíč musel být nakódován do jednotky imobilizéru. Smart key / bezklíčové systémy Od poloviny 2000s a dále (Mazda3, Mazda6, novější MX-5 NC atd.) Mazda postupně přešla na inteligentní klíč, který mechanickou planžetu buď vůbec nemá, nebo má pro nouzové použití jiný modernější profil.