Domů Filmy, knihy, hry Knihy Úloha osobností institucí rozvoji vzdělanosti evropském kontextu Tomáš Kasper,

Úloha osobností institucí rozvoji vzdělanosti evropském kontextu Tomáš Kasper,

Výrobce Karolinum
EAN 9788024622866
ISBN 9788024622866
od 318 Kč

Nabídky

Dobre-knihy.cz
1 varianta
Úloha osobností a institucí v rozvoji vzdělanosti v evropském kontextu (slovensky, česky, anglicky) - Tomáš Kasper
skladem
318 Kč
Knihydobrovsky.cz
1 varianta
Úloha osobností a institucí v rozvoji vzdělanosti v evropském kontextu (slovensky, česky, anglicky) - Naděžda Pelcová, Tomáš Kasper, Slawomir Sztobryn
info v obchodu
336 Kč
Kosmas.cz
1 varianta
Úloha osobností a institucí v rozvoji vzdělanosti v evropském kontextu. (Prezentace školství a vzdělanosti) - Tomáš Kasper, Naděžda Pelcová, Slawomir Sztobryn
skladem
338 Kč

Popis produktu

<p>Sborník příspěvků z mezinárodní konference Úloha osobností a institucí v rozvoji vzdělanosti v evropském kontextu (Prezentace školství a vzdělanosti), která proběhla na půdě Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v říjnu roku 2012 na počest 120. výročí založení Národního pedagogického muzea a knihovny J. A. Komenského, zahrnuje texty autorů takřka z celé střední Evropy – z České republiky, Polska, Slovenska a Rakouska. Konference se zúčastnili filozofové, historici, pedagogové, pracovníci muzeí, knihoven a dalších vzdělávacích institucí. Cílem setkání bylo promyslet filozofická a pedagogická východiska evropské podoby vzdělanosti zejména v souvislosti s národní kulturou, jazykem, tradicí a potřebou porozumět lépe vlastní současnosti. V tomto kontextu vyvstala „Evropa“ nikoli jako pojem geografický, nýbrž jako označení určitého duchovního společenství. Intence celku, jež je vlastní evropskému pojetí filozofie a vzdělanosti, je protikladem všem podobám partikularismu (tedy i národních kultur). V souvislosti s tím vyvstala řada otázek: Může pravé myšlení a pravá vzdělanost vyrůst bez hloubky tradice a zakotvení ve vlastní, národní kultuře, nebo se z ní rodí? Jaký je vztah jazyka a vzdělanosti, co lze a nelze v národním jazyce vyjádřit? Zda a jak ovlivňuje politika úroveň vzdělanosti? Z těchto hledisek (spolu s Komenským a jeho snahou o nápravu věcí lidských – filozofie, politiky, náboženství) promýšlíme podíl a přínos význačných osobností filozofického a pedagogického myšlení, které nesporně založily, formovaly a ovlivnily vzdělanost ve svých vlastních zemích a zároveň prolomily úzce regionální hranice vlastního národního myšlení směrem k celku (k Evropě). Pozornost, především ta dějinně pedagogická, směřuje k analýze institucí, jejichž činnost formuje a ovlivňuje tehdejší i budoucí pedagogický diskurz.</p>

Parametry

Počet stran 478
Rok vydání 2014
Vazba brožovaná
Žánr Naučná